فواید کاراته

کاراته از معدود رشته هایی است که هر فردی با هر توانایی جسمی و در هر گروه سنی می تواند در آن به فعالیت بپردازد بویژه کاتاهای کاراته چنان از نظر علمی و فیزیولوژیکی طراحی و ابداع شده اند که در سنین بالا یک عامل مهم در پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی افراد بدلیل ناتوانی جسمی می باشد و هنرجو با اندکی توانایی قادر به اجرای آن می باشد.
-1 تمرکز اعصاب و فکر: اجرای حرکات کاراته بویژه کاتاهای آن نیاز مبرم به تمرکز فکر و روح دارد و استمرار در انجام آنها بعنوان یک تمرین موثر در پرورش کنترل اعصاب و ذهن کاربرد انکارناپذیر دارد.
-2  جلوگیری از پوکی استخوانها بویژه در زنان بالای 50 سال: اجرای حرکات و تکنیک های کاراته بصورت اصولی و درست، بارسنگینی را بر عضلات و استخوانهای پا وارد میکند و تنوع در آنها باعث تنظیم متابولیسم بدن و فعالیتهای مغز استخوان ، جذب کلسیم و جلوگیری از یکنواختی حرکات عضلات در طول روز می شود.
-3 شادابی و چابکی  : تمرینات اصولی کاراته نیاز به سرعت بالا، قدرت بدنی مناسب دارد و با تنظیم سوخت و ساز بدن باعث شادابی و چابکی هنرجو می گردد.